Ochrona antykorozyjna wielkogabarytowych konstrukcji stalowych wymaga doświadczenia, odpowiednich umiejętności i właściwie dopasowanych systemów malarskich. Kompleksowo i profesjonalnie wykonane prace związane z zabezpieczeniem antykorozyjnym są gwarancją długotrwałego i bezpiecznego funkcjonowania tego typu obiektów.
W zależności od oczekiwań naszych Klientów stosujemy standardowe lub bardziej zaawansowane rozwiązania, a każdy realizowany przez nas projekt, w zależności od jego przeznaczenia, rozpatrujemy indywidualnie. Bez względu na to, czy zabezpieczamy elementy konstrukcji zadaszenia obiektu użyteczności publicznej, turbiny czy przęsła mostu.
Nakładanie powłok malarskich na różnego rodzaju konstrukcje i obiekty ma na celu spełnienie funkcji ochronnej oraz zapewnienie dekoracyjnego wyglądu. Należyte wykonanie powłok uzależnione jest przede wszystkim od:
Zagadnienia związane z przygotowaniem powierzchni do malowania zostały omówione po części w dziale dotyczącym piaskowania.
Z kolei mówiąc o ważności grubości powłoki malarskiej mamy na myśli możliwość wystąpienia zagrożeń spowodowanych zarówno zbyt cienką jak i zbyt grubą powłoką. Dotyczy to zarówno łącznej grubości powłoki jak i poszczególnych jej warstw. O ile niedostateczna grubość jest przyczyną przedwczesnych wad powłoki z oczywistych powodów, o tyle nie zawsze zdajemy sobie sprawę z wad jakie niesie za sobą nałożenie powłoki zbyt grubej. Nakładanie zbyt grubych powłok może doprowadzić do zatrzymania rozpuszczalnika w powłoce, a także do utraty przyczepności.
W naszej firmie grubość powłoki malarskiej mierzona jest wieloetapowo. Pierwszych pomiarów dokonuje się już "na mokro", bezpośrednio po nałożeniu danej warstwy, za pomocą grzebieni pomiarowych. Kolejne pomiary wykonywane są po utwardzeniu się powłoki za pomocą metod nieniszczących powłok. Do tego celu wykorzystujemy mierniki firm METRISON, ELCOMETER Dodatkowo poza pomiarami grubości powłoki, na życzenie klienta, możemy przeprowadzić badanie przyczepności powłoki metodą Pull-Off przy wykorzystaniu miernika ELCOMETER 106.
Przechodząc do zagadnienia wpływu metody aplikacji na jakość powłoki należałoby wymienić ich rodzaje. Są to przede wszystkim:
Najpowszechniejszą metodą nakładania nowoczesnych powłok ochronnych jest natrysk bezpowietrzny. W tym sposobie atomizacja farby spowodowana jest rozprężaniem uprzednio sprężonej ciśnieniem hydraulicznym farby oraz uwalnianiem jej przez dysze. Sprężenie hydrauliczne farby uzyskuje się w specjalnie do tego celu skonstruowanych pompach zasilanych najczęściej sprężonym powietrzem. Charakterystycznym elementem rozróżniającym pompy hydrodynamiczne jest tzw. przełożenie pompy, czyli stosunek ciśnienia farby na wyjściu z pompy do ciśnienia powietrza zasilającego pompę. W swej pracy wykorzystujemy pompy o przełożeniu 50:1 oraz 66:1 takich firm jak ADAL czy KREMLIN. Oznacza to, że ciśnienie farby na wyjściu z pompy może dochodzić do 500 bar. Daje to możliwość bezproblemowego nakładania farb grubopowłokowych bez konieczności ich rozcieńczania.
Podczas nakładania powłok malarskich bardzo wysoki wpływ na jej jakość mają warunki atmosferyczne występujące w czasie aplikacji. Krytycznym zjawiskiem jest kondensacja pary wodnej na malowanym podłożu. Dochodzi do niej w wyniku zbyt niskiej, w stosunku do punktu rosy, temperatury podłoża. Aby zapobiec nakładaniu powłoki w tak niewłaściwych warunkach koniczny jest pomiar trzech wartości: temperatury powietrza, wilgotności powietrza oraz temperatury podłoża. W trakcie procesu malowania w sposób ciągły zapewniamy pomiar tych trzech wartości warunków klimatycznych, wraz z jednoczesnym wyznaczaniem temperatury punktu rosy za pomocą specjalistycznych mierników. Na życzenie zleceniodawcy możliwe jest otrzymanie wydruku wartościowego bądź graficznego z rozkładu warunków klimatycznych w czasie nanoszenia konkretnych powłok.
Agregaty malarskie WIWA, WAGNER, GRACO najlepiej odnajdują się do zastosowań w ciężkiej antykorozji. Umożliwia natryskiwanie różnorodnych cieczy o dużych gęstościach do przemysłowego pokrywania dużych powierzchni. Oferuje świetną wydajność nawet w najcięższych warunkach. Agregat ten znajduje zastosowanie w przemyśle stoczniowym i morskim. Może być używany w systemach cyrkulacji oraz na przemysłowych liniach produkcyjnych, w przemyśle stalowym, w produkcji wagonó kolejowych.